Dieta nemusí být věda – co dělat, abyste zhubli a už nikdy nepřibrali? 

Držíte diety celoročně, hlídáte si postavu a stejně nejste spokojení? Možná děláte někde chybu? Jak zhubnout a už nepřibrat a přitom se dobře najíst? 

Dieta nemusí být věda – co dělat, abyste zhubli a už nikdy nepřibrali? 

Když držíme dietu, snažíme se hlídat, co jíme a do toho sportovat. Někdy ale ani tohle nestačí a kila jdou nahoru nebo se ručička na váze zasekne a nehýbe se vůbec. Čím to může být? Někdy se až příliš hlídáme, jindy se soustředíme zcela zbytečně na počítání kalorií a někdy už nám prostě nezbydou síly a na všechno se raději vykašleme. Jak tedy dosílit dokonalé a vysněné postavy? 

pexels-photo-5966631

Nemusí to být jen dřina 

BMI index je skvělým odrazovým můstkem. Když si podle něj zjistíte, jak na tom jste se svou váhou, snadněji si odvodíte, kolik kilogramů potřebujete reálně shodit. A právě reálné cíle jsou jediným řešením. Někdy si dáváme až příliš vysoké cíle, kterých nelze dosáhnout, pak jsme jen krůček od neúspěchu. Nikdy se zbytečně nemučte a nezakazujte si své oblíbené jídla. Dopřejte si všechno, ovšem všeho s mírou. Když si budete vše jen zakazovat, vůle vám dlouho nevydrží a jak to skončí, asi už dobře víte. 

Také se vykašlete na zbytečné počítání kalorií, o těch to totiž není. Sami musíte zjistit, co vaše tělo potřebuje a co je pro vás ideální. Postupujte pomalu a začněte třeba tím, že přidáte více pohybu a uberete přílohy. Hlídejte si také příjem cukrů. Ty se totiž schovávají i tam, kde byste je nečekali. Jsou téměř všude, dokonce i v pečivu nebo polotovarech. Takže nejen sladkosti jsou vaším nepřítelem v boji s nadbytečnými kilogramy. 

pexels-photo-1194369

Chvalte se a nechvátejte 

Nikam se nežeňte a neočekávejte zázraky na počkání, takto to opravdu nefunguje nikdy. Dejte čas sobě, svému tělu i metabolismu. Existuje řada dobrých a kvalitních potravin, které vám pomohou metabolismus nakopnout, tím se vám bude nakonec hubnout mnohem lépe a konečně uvidíte i výsledky. Jezte hodně ovoce a zeleniny, takový ananas, avokádo, oříšky nebo semínka – to jsou nejlepší pomocníci. Podobných potravin je celá řada, zjistěte, co vám chutná a co potřebujete k tomu, aby se vám hublo s chutí. 

Za každý úspěch se také nezapomeňte náležitě odměnit. Nemusí to být jen jídlo, udělejte si radost jakýmkoliv způsobem vždy, když pocítíte nějakou změnu a uvidíte, že jste udělali krok k lepšímu. Nikdy se také nestresujte, čím více budete na hubnutí myslet a užírat se neúspěchem, tím pomaleji to půjde. 

Pokud vaše váha neohrožuje vaše zdraví, není kam spěchat, přijměte se – krásní jste takoví, jací jste!